HomeNieuwsFlinke Jongens steunt jongvolwassengroep

Flinke Jongens steunt jongvolwassengroep

8 april 2019

De mannen van Flinke Jongens hebben op vrijdag 5 april een cheque t.w.v. €500,00 aan Inloophuis Carma overhandigd. Beide organisaties hebben een bijzonder verhaal.

Flinke Jongens is een initiatief van 4 –van oorsprong Westlandse –mannen. Zij ontwikkelen bijzondere bieren, waarbij de opbrengsten ten goede komen aan goede doelen. Inloophuis Carma is dé ontmoetingsplek voor Westlanders die getroffen worden door de ziekte kanker. Hier ontmoeten zij lotgenoten, nemen ze deel aan activiteiten, vinden zij informatie en een luisterend oor bij een van de zorgzame vrijwilligers. Samen met Inloophuis Haaglanden zetten wij nu een jongvolwassengroep op. Voor Flinke Jongens de reden om jongvolwassengroep een steuntje in de rug te geven.

Roy Batist, één van de Flinke Jongens vertelt: ‘Met ons biermerk hebben we sterk de filosofie om mensen bij elkaar te brengen. Veelal ontstaan de mooiste gesprekken onder het genot van een goed en bijzonder bier. Bij Inloophuis Carma komen mensen samen en is er tijd en  aandacht om met elkaar over het thema leven met kanker te hebben. Dat de vrijwilligers met zo veel toewijding klaar staan voor hun bezoekers, vinden wij heel bijzonder. Daar kun je alleen maar respect voor hebben. Wij zijn dan ook trots dat wij ze met onze donatie een stukje op weg kunnen helpen. Zelf vallen we alle 4 in de leeftijdscategorie die de jongvolwassengroep bereikt. Dat zet je wel aan het denken’.

Wij waren meteen enthousiast nadat Flinke Jongens contact met ons zocht. Mariska Bakker, coördinator van Inloophuis Carma; ‘Deze mannen hebben een super leuk verhaal en dat zij ons hebben uitgekozen voor hun donatie vinden we fantastisch. Tonny van Koppenhagen is een van de vrijwilligers: ‘Met dit bedrag kunnen wij de jongvolwassengroep van ons inloophuis meteen goed op de kaart zetten. We willen zo laagdrempelig mogelijk zijn. Iedereen is bij ons welkom, ieder met zijn eigen verhaal, of vragen’. Wij gaan de gift gebruiken voor de eerste activiteiten en een stuk PR, zodat jongeren weten wat deze nieuwe groep hen kan bieden.

Hou onze website en nieuwsbrief in de gaten zodat je weet wanneer de jongvolwassengroep van start gaat.